مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 06:102020-05-26پزشكي

کروناویروس در چه مدت زمانی با نور خورشید غیرفعال می شود؟


بر اساس نتایج تحقیقات جدید محققان هنگ کنگ در شرایط آزمایشگاهی و با شبیه سازی نور خورشید مشخص شد، افزایش دما موجب کاهش فعالیت کروناویروس جدید شده و این ویروس به مدت 30 دقیقه در دمای 56 درجه سلسیوس و به مدت پنج دقیقه در دمای 70 درجه سانتی گراد غیرفعال می شود.

- بر اساس نتایج تحقیقات جدید محققان هنگ کنگ در شرایط آزمایشگاهی و با شبیه سازی نور خورشید مشخص شد، افزایش دما موجب کاهش فعالیت کروناویروس جدید شده و این ویروس به مدت 30 دقیقه در دمای 56 درجه سلسیوس و به مدت پنج دقیقه در دمای 70 درجه سانتی گراد غیرفعال می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازساینس، تحقیق جدید محققان مرکز ملی تجزیه وتحلیل و پیشگیری بیودفنس (Biodefense) نشان می دهد که نور طبیعی خورشید می تواند به سرعت عامل بیماری کووید-19 را روی سطوح غیرفعال کند.

در این تحقیق برای ارزیابی تاثیر نور خورشید بر عامل بیماری کووید-19 از شبیه سازی نور خورشید بر سطوح آلوده شبیه سازی با بزاق انسان با غلظت بیشتر ویروس و همچنین محیط کشت ویروس استفاده شده است.

این موارد آلوده بر روی سطح استیل در محیط شبیه سازی شده نور خورشید در مدت زمان های متفاوت از دو تا 18 دقیقه قرار گرفتند تا مدت زمان غیرفعال شدن کروناویروس مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کروناویروس در چه مدت زمانی با نور خورشید غیرفعال می شود؟

کروناویروس در چه مدت زمانی با نور خورشید غیرفعال می شود؟