مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 15:152020-05-25سياسي

ایران و آمریکا مذاکراتی را درباره افغانستان دنبال کرده اند


یک اندیشکده آمریکایی از مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و ایران بر سر مسائل افغانستان در جریان یک نشست مجازی خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در گزارشی اعلام کرده است که نمایندگان ایران و آمریکا در جریان یک نشست مجازی درباره روند صلح در افغانستان مشارکت کرده و مذاکراتی را در این ارتباط دنبال کرده اند.

در این گزارش گفته شده که این مذاکرات 3 روز پیش در قالب گروه 2+6 درباره افغانستان در یک نشست اینترنتی برگزار شده و افرادی نیز از جمله رُزماری دیکارلو ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی انجام این مذاکرات را تایید کرده اند.

به گفته این مقام سازمان ملل در جریان مذاکرات مذکور زلمای خلیلزاد ، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با دیپلمات هایی از روسیه و 6 کشور همسایه افغانستان از جمله جمهوری اسلامی ایران مذاکره کرده است.

مقام سازمان ملل همچنین با تاکید بر کاهش تنش در روابط ایران و آمریکا طی هفته های اخیر از جمله در جریان تحولات عراق، همچنین به کمک ایران در انجام مذاکرات طالبان در افغانستان اشاره کرده است.

در گزارش شورای آتلانتیک در ادامه به مزیت استفاده از زبان دری توسط زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در مذاکره با ایران اشاره شده و در عین حال قربانی شدن منافع کشورهای همسایه ایران از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و آمریکا مذاکراتی را درباره افغانستان دنبال کرده اند

ایران و آمریکا مذاکراتی را درباره افغانستان دنبال کرده اند