مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 06:552020-05-25پزشكي

بهبودیافتگان کرونا امگا3 مصرف کنند/ احتیاط در صورت نقص عملکرد کبد


رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور بیان کرد: با توجه به نقش واسطه های اسیدهای چرب امگا3 در تضعیف ویروس آنفلوانزا، هپاتیت و کاهش التهاب در بیماران مبتلا به کرونا، - رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور توصیه کرد بهبودیافتگان کرونا امگا3 مصرف کنند/ احتیاط در صورت نقص عملکرد کبد رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور بیان کرد: با توجه به نقش واسطه های اسیدهای چرب امگا3 در تضعیف ویروس آنفلوانزا، هپاتیت و کاهش التهاب در بیماران مبتلا به کرونا، مصرف امگا3 در بین بیماران پس از بهبود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلال الدین میرزای رزاز با بیان این مطلب گفت: به بیماران بهبود یافته از کرونا توصیه می شود دو بار در هفته ماهی چرب(قزل آلا) و روزانه دو عدد گردو در صبحانه مصرف کنند و افراد از روغن های حاوی اسید امگا 3 همچون زیتون و کانولا استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به مشکلات عصبی و روانی، سن بیماران مبتلا به کرونا و اثرات امگا 3، افراد باید روزانه 500-250 میلی گرم امگا3 از طریق رژیم غذایی و یا در صورت عدم دسترسی از طریق غذا، مکمل دریافت کنند.

رییس انجمن تغذیه ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه تا مدتی پس از بهبود از بیماری کروناویروس، نقص در عملکرد کبد گزارش شده است، بنابراین باید توصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبودیافتگان کرونا امگا3 مصرف کنند/ احتیاط در صورت نقص عملکرد کبد

بهبودیافتگان کرونا امگا3 مصرف کنند/ احتیاط در صورت نقص عملکرد کبد