مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 12:102020-05-23اقتصادي

حمایت های کرونایی دولت آمریکا434 میلیارد دلار به جیب 600 ثروتمند آمریکایی ریخت


در حالی که به خاطر شیوع ویروس کرونا حدود 39 میلیون آمریکایی شغل خود را از دست دادند اما ثروت سرمایه داران این کشور به خاطر اقدامات کنگره و بانک مرکزی آمریکا برای کمک به اقتصاد 434 میلیارد دلار افزایش داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، تزریق پول از سوی بانک مرکزی و تخصیص بودجه از سوی کنگره این کشور برای کمک به اقتصاد آمریکا در مقابل کرونا اگر چه از یکطرف به افزایش شدید بدهی عمومی آمریکا منجر شده اما ثروت سرمایه داران این کشور را 434 میلیارد دلار افزایش داده است.

در واقع اجرای سیاست های کمک اقتصادی و تزریق پول از سوی دولت فدرال به شرکت ها و بانک های بزرگ به افزایش شدید نابرابری مالی بین مردم آمریکا منجر شده است.

مؤسسه Americans for tax Fairness اعلام کرد: بین روز 18 مارس تا 19 می و در طول اجرای سیاست های کمک اقتصادی به شرکت ها برای مقابله با کرونا، 600 ثروتمند برتر آمریکا شاهد افزایش مجموعا 434 میلیارد دلاری دارایی خود بوده اند.

در واقع دارایی آنها مجموعا 15 درصد افزایش یافته و از 2.

948 هزار میلیارد دلار به 3.

382 هزار میلیارد دلار رسیده است.

این مؤسسه می گوید: 5 شخص ثروتمند برتر آمریکا شامل جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، وارن بافت و لری الیسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت های کرونایی دولت آمریکا434 میلیارد دلار به جیب 600 ثروتمند آمریکایی ریخت

حمایت های کرونایی دولت آمریکا434 میلیارد دلار به جیب 600 ثروتمند آمریکایی ریخت