مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 06:102020-05-23سياسي

سوم خرداد بزرگترین حماسه جنگ تحمیلی است/ ساخت فیلم حماسه سوم خرداد


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مازندران با اشاره به اینکه بزرگترین حماسه جنگ تحمیلی سوم خرداد است ،گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در استان با تشکیل 16 کمیته برنامه ریزی در استان حدود هزار برنامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مازندران امروز در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، با اشاره به گرامیداشت  روز قدس که یادگار امام راحل است، گفت: امسال با شیوع بحث کرونا راهپیمایی به رسم هر ساله برگزار نشد، ولی دشمنی ما با رژیم اشغالگر اسراعیل بیش از قبل خواهد شد.

وی افزود: خرمشهر در طول تاریخ توسط عثمانی ها و بعد توسط انگلیسی ها که منجر به واگذاری بخشی از خاک ایران شد ، اما در چهارم آبان 1359 به مدت 575 روز به اسارت رژیم صدام درآمد، سپاه عراق مردم و نیروهای مسلح را هدف قرار داد.

ملکی یادآور شد: در خرمشهر همه میدان به میدان خیابان به خیابان کوچه به کوچه برای مقابله با سربازان عراقی حاضر شدند، با تعداد محدودی از پاسدار جنگیدند و به دلیل نبودن سلاح و مهمات عقب نشینی کردند ولی مقاومت ادامه پیدا کرد.

این مسؤول تصریح کرد: خرمشهر قبل از شروع جنگ 220 هزار نفر جمعیت داشت، بندر اروند 13 اسکله داشت بعثی ها کالاها و خودروها را در غارت کردند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوم خرداد بزرگترین حماسه جنگ تحمیلی است/ ساخت فیلم حماسه سوم خرداد

سوم خرداد بزرگترین حماسه جنگ تحمیلی است/ ساخت فیلم حماسه سوم خرداد