مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 09:552020-05-19دانش

نخستین پمپ فشار قوی سامانه های شیرین سازی آب دریا ساخته شد


متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان، ساخت پمپ فشارقوی طبقاتی سامانه های شیرین سازی آب دریا به روش اسمز معکوس را برای نخستین بار در کشور انجام دادند.

- ایسنا/خراسان رضوی متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان، ساخت پمپ فشارقوی طبقاتی سامانه های شیرین سازی آب دریا به روش اسمز معکوس را برای نخستین بار در کشور انجام دادند.

این محصول یکی از پیچیده ترین پمپ ها از نظر فناوری است و جزء تجهیزات پیشرفته محسوب می شود.

با حمایت ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، متخصصان کشور موفق به دستیابی فناوری ساخت و دانش فنی این پمپ ها شدند.

اکنون این محصول با برند ایران ساخت در داخل تولید می شود و علاوه بر پاسخگویی به یکی از نیازهای اساسی صنایع زیربنایی کشور، رفع وابستگی خارجی به یکی از تجهیزات مورد استفاده در سامانه های آب شیرین کن صنعتی را موجب شده است.

طراحی و ساخت این محصول توسط متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان در سال جهش تولید در حال انجام است.

شیرین سازی آب ها با محصول ایران ساخت علی رحیمیان مشهدی مجری این طرح پژوهشی گفت: این تجهیز پیشرفته اهمیت خود را در شیرین سازی آب های سطحی و زیر سطحی نشان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پمپ فشار قوی سامانه های شیرین سازی آب دریا ساخته شد

نخستین پمپ فشار قوی سامانه های شیرین سازی آب دریا ساخته شد