مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 09:452020-05-14سياسي

دستمزد کارگران با افزایش حق مسکن جبران می شود


یک کارشناس روابط کار با بیان این که اگر دیوان عدالت اداری به این نتیجه برسد که متن قانون در مصوبه دستمزد رعایت نشده است می تواند آن را ابطال کند، - یک کارشناس روابط کار با بیان این که اگر دیوان عدالت اداری به این نتیجه برسد که متن قانون در مصوبه دستمزد رعایت نشده است می تواند آن را ابطال کند، گفت: به احتمال زیاد دستمزد کارگران از طریق افزایش حق مسکن جبران می شود.

حمید حاج اسماعیلی در ارزیابی شکایت کارگران به دیوان عدالت اداری و ابطال مصوبه دستمزد 1399 ابراز عقیده کرد و گفت: دیوان عدالت اداری که بخشی از قوه قضاییه به شمار می آید به همین منظور تعریف شده است؛ یعنی مادامی که وزارت کار قانون را رعایت نکند کارگران یا هر گروه دیگری می توانند از آن به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

وی ادامه داد: اگر چه در آیین نامه هایی که در شورای عالی کار مطرح است تغییراتی ایجاد شده و رای اکثریت را ملاک قرار داده و بر همین اساس هم مصوبه دستمزد به امضا رسیده است ولی اصل قانون کار برای شورای عالی کار یک گروه 9 نفره است که سه نفر نماینده کارگری، سه نفر نماینده کارفرمایی و سه نفر نمایندگان دولت هستند.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: اگر دیوان عدالت اداری بر مبنای قانون و بدون توجه به آیین نامه در خصوص شکایت کارگران رسیدگی کند می تواند مصوبه دستمزد را برگرداند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستمزد کارگران با افزایش حق مسکن جبران می شود

دستمزد کارگران با افزایش حق مسکن جبران می شود