مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 06:352020-05-14پزشكي

ابزار جدید علت لخته شدن خون را تشخیص می دهند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان ژاپنی با کمک فناوری های بسیار پیشرفته ابزاری ابداع کرده اند که انواع لخته شدن خون در بدن و علت آن را تشخیص می دهد و با این کار، - دانشمندان ژاپنی با کمک فناوری های بسیار پیشرفته ابزاری ابداع کرده اند که انواع لخته شدن خون در بدن و علت آن را تشخیص می دهد و با این کار، روند درمان بیماری را بسیار تسریع می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان ژاپنی با کمک فناوری های بسیار پیشرفته ابزاری ابداع کرده اند که انواع لخته شدن خون در بدن و علت آن را تشخیص می دهد و با این کار، روند درمان بیماری را بسیار تسریع می کند.

این ابزار به پزشکان کمک می کند تا دریابند چه عاملی باعث ایجاد لخته خون در بدن شده و در نتیجه به انتخاب سریع درمان کمک می کند.

به عنوان مثال، می تواند تشخیص دهد که علت لخته شدن خون، سکته قلبی یا مغزی است و پزشک با تجویز آنی آسپرین مشکل بیمار را سریع حل کند.

لخته شدن خون زمانی اتفاق می افتد که سلول های خونی ریز چسبنده به نام پلاکت ها در یک جا جمع شوند.

این امر می تواند به قطع خونریزی بعد از برش بدن کمک کند، اما اگر این لخته رگ خونی را مسدود کند، موجب بروز سکته قلبی یا مغزی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزار جدید علت لخته شدن خون را تشخیص می دهند

ابزار جدید علت لخته شدن خون را تشخیص می دهند