مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 05:452020-05-10بين الملل

هشدار درباره انتقال «پاتریوت» آمریکا از عربستان به عراق


یک کارشناس امنیتی عراق درباره رویکرد آمریکا برای انتقال سامانه دفاع موشکی پاتریوت از عربستان سعودی به عراق و استقرار آن در پایگاه های منطقه کردستان و کرکوک هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امیر عبدالمنعم الساعدی کارشناس امنیتی عراق با اشاره به اقدام آمریکا برای خارج کردن سامانه پاتریوت از عربستان سعودی، درباره انتقال این سامانه به عراق هشدار داد.

الساعدی در مصاحبه با وبگاه المعلومه گفت که احتمال آن وجود دارد که آمریکا این سامانه را از عربستان به عراق برای حمایت از عناصر تروریستی داعش در مقابل ضربات الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی، انتقال دهد.

او افزود که آمریکا سعی دارد حضور خود در عراق را تقویت کند و در مناسبت های مختلف تلاش کرده به مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق نزدیک شده و زمینه را برای گفت وگوها در ماه های آینده به منظور امضای توافقنامه جدید در خصوص باقی ماندن نیروهایش در داخل عراق فراهم کند.

این کارشناس امنیتی همچنین گفت که افزایش روند عملیات های تروریستی پیش از اعطای رأی اعتماد به دولت الکاظمی با هدف اعمال فشار بر فراکسیون های سیاسی به منظور موافقت با دولت وی صورت گرفت تا به این ترتیب این فراکسیون ها در برابر حوادث امنیتی که رخ می دهد، مسئول نباشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره انتقال «پاتریوت» آمریکا از عربستان به عراق

هشدار درباره انتقال «پاتریوت» آمریکا از عربستان به عراق