مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 13:352020-04-29اقتصادي

طرح کاداستر در 250 هزار هکتار از اراضی ملی همدان اجرا شد


اسفندیار خزایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح به عنوان تک برگ کردن اسناد دفترچه ای اراضی ملی از سال 97 از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر مصوب سال 89 است که تا سال 96 در استان همدان فقط 50 هزار هکتار اجرا شده بود.

خزایی با بیان اینکه سال های 97 و 98 طرح کاداستر در حدود 250 هزار هکتار از اراضی ملی اجرا شد افزود: پیش بینی می شود با همکاری سازمان ثبت اسناد و اختصاص اعتبارات ملی و استانی، اجرای طرح کاداستر در سال جاری در 250 هزار هکتار از اراضی ملی و استانی اجرا شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خاطرنشان کرد: برای محقق شدن صدور سند تک برگی در سال جاری 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: محدوده بندی، حدنگاری یا کاداستر فهرست نقشه برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان براساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

خزایی با بیان اینکه کاداستر منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است است افزود: 905 هزار هکتار از مساحت استان همدان منابع طبیعی است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح کاداستر در 250 هزار هکتار از اراضی ملی همدان اجرا شد

طرح کاداستر در 250 هزار هکتار از اراضی ملی همدان اجرا شد