مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 08:562020-04-23اقتصادي

کرونا در روند توسعه تجارت قم مشکل ایجاد کرد


محمد خلیلی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بسته شدن مرزها دراین حد، سابقه نداشته است، هیچ گاه این وضعیت پیش نیامده بود که مرزهای کشور در بخش های مختلف هوایی، دریایی و زمینی با محدودیت فعالیت مواجه شود، این شرایط تاثیر منفی بر تجارت دارد و واردات و صادرات کالا به استان قم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: بسته شدن و ایجاد محدودیت در مرزها منجر به بروز مشکل در فعالیت های گمرکی شده است و این مساله برای تجارت رو به رشد قم مطلوب نیست.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرزهای کشورهای همسایه غیرفعال شده و این درحالی است که بازار این کشورها همواره برای صادرات کالاهای تولیدی استان قم، بهترین موقعیت را داشته است.

خلیلی گفت: البته فعالیت های گمرکی با وجود همه این محدودیت ها درسطح گمرکات قم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان همچنان ادامه دارد و کارکنان گمرکات با وجود این که در معرض خطر مستقیم ابتلا به بیماری به دلیل لزوم بررسی کالاهای وارداتی هستند، با جدیت کار خود را ادامه می دهند.

وی بیان کرد: گمرکات استان قم با همکاری سایر دستگاه های متولی، نهایت تلاش خود را به کار گرفته است که کالاهای وارد شده به استان از نظر کسب استانداردهای حوزه بهداشت و سلامت، به خوبی کنترل شود و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در روند توسعه تجارت قم مشکل ایجاد کرد

کرونا در روند توسعه تجارت قم مشکل ایجاد کرد