مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 13:352020-04-22اقتصادي

مردم مواد ضدعفونی کننده موردتایید را از داروخانه ها تهیه کنند


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با وجود انواع مواد تقلبی ضدعفونی کننده در بازار، داروخانه تنها محل معتبر برای عرضه مواد ضدعفونی کننده مورد تأیید است.

- یحیی رضایی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیرو افزایش چشمگیر تقاضای عمومی به مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح متأسفانه عده ای افراد و یا حتی شرکت های تولیدی سودجو و فرصت طلب از این فرصت در جهت کسب درآمد و منافع اقتصادی نامشروع و غیرقانونی سوءاستفاده کرده و اقدام به تولید و عرضه مواد ضدعفونی کننده و محلول های غیرمجاز از ترکیبات بسیار سمی نظیر متانول و یا فرمولاسیون های غیراستاندارد و اکثراً خطرناک کرده اند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش های مستند از آزمایشگاه سم شناسی معاونت غذا و دارو، نمونه هایی مورد آزمون قرارگرفته مقدار متانول برخی از آن ها تا میزان 100 در صد در یک نمونه گزارش شده است، همچنین آنالیز برخی از نمونه های ارسالی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان های استان نیز همین نتایج را در برداشته اند.

رضایی افزود: مسمومیت با متانول بسته به میزان مواجهه پس از یک مدت بدون علامت، ممکن است مسمومیت های خفیف تا مرگ را نیز به دنبال داشته باشد.

مراقب مسمومیت باشید معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این حلال سمی می تواند به ایجاد تهوع، دل درد شدید، اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم مواد ضدعفونی کننده موردتایید را از داروخانه ها تهیه کنند

مردم مواد ضدعفونی کننده موردتایید را از داروخانه ها تهیه کنند