مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 10:102020-04-10اقتصادي

کرونا ویروس، مصرف آب یزد را 20 درصد افزایش داد


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به افزایش 20 درصدی مصرف آب شرب و بهداشت در اثر ویروس کرونا و کاهش میزان بارش ها در سال جاری، - ایسنا/یزد معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به افزایش 20 درصدی مصرف آب شرب و بهداشت در اثر ویروس کرونا و کاهش میزان بارش ها در سال جاری، گفت: باید با صرفه جویی و کمترین تنش آبی از تابستان سال جاری که با افزایش مصرف شرب و بهداشت مواجه است، عبور کنیم.

جواد منصوری منابع بالقوه آب استان را شامل منابع آب سطحی، زیرزمینی و آب انتقالی عنوان کرد و گفت: متوسط آب انتقالی به استان، حدود 54 میلیون مترمکعب در سال است.

وی در خصوص منابع آب سطحی استان نیز بیان کرد: یزد از منابع آب سطحی ناچیزی برخوردار است که به صورت سیلاب بوده و صرف تغذیه آبخوان ها می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد به کاهش 90 درصدی میزان رواناب استان طی 10 سال گذشته نسبت به میانگین 20 ساله قبل از آن در اثر بارش کم، تبخیر بالا، پراکندگی زمانی و مکانی بارش ها و سایر اقدامات مداخله جویانه بشر، اشاره کرد و افزود: با کاهش رواناب، نقش ناچیز منابع آب سطحی کمرنگ تر شده و تقریبا کلیه مصارف استان به جزء میزان آب انتقالی، از سفره های آب زیرزمینی تامین می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا ویروس، مصرف آب یزد را 20 درصد افزایش داد

کرونا ویروس، مصرف آب یزد را 20 درصد افزایش داد