مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 04:452020-04-10بين الملل

شورای امنیت برای بررسی کروناویروس مجازی تشکیل جلسه داد


شورای امنیت سازمان ملل برای نخستین بار برای بررسی همه گیری کروناویروس تشکیل جلسه داد اما هنوز برای انجام اقدامی درخصوص این بیماری نتوانسته به توافق برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، درباره بیماری کووید 19 به شورای امنیت گزارش داد و گفت: این بیماری تهدید قابل توجهی برای حفظ صلح و امنیت بین المللی است و احتمالا به افزایش ناآرامی ها و خشونت های اجتماعی بینجامد که توانایی ما را برای مقابله با این ویروس تضعیف خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز، وی افزود: مشارکت شورای امنیت برای کاهش پیامدهای همه گیری کووید 19 در زمینه صلح و امنیت حیاتی خواهد بود.

در واقع اقدامی از سوی این شورا مبنی بر اتحاد و عزم آن (در راستای مقابله با کرونا) در این مقطع حساس تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دیپلمات ها، بی عملی این شورا در همه گیری کرونا را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل در این نشست اظهار کرد، شورای امنیت باید هرگونه اقدام در راستای سیاسی سازی و بدنام کردن را رد کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که این ویروس را با نام ویروس چینی خوانده، اظهار کرده است که پکن باید سریع تر برای هشدار به جهان اقدام می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت برای بررسی کروناویروس مجازی تشکیل جلسه داد

شورای امنیت برای بررسی کروناویروس مجازی تشکیل جلسه داد