مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 16:152020-04-09اقتصادي

سال جاری اقتصاد جهان عمیق ترین رکود 80 سال گذشته را تجربه می کند


اقتصاد جهان در سال جاری میلادی عمیق ترین رکود در 80 سال گذشته را تجربه می کند و در این میان اقتصادهای نوظهور، کشورهای کم درآمد آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهان در سال جاری میلادی عمیق ترین رکود در 80 سال گذشته را تجربه می کند و در این میان اقتصادهای نوظهور، کشورهای کم درآمد آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

کریستالینا گئورگیوا رییس صندوق بین المللی پول، امروز پنج شنبه ضمن توضیح چشم انداز اقتصادی متصور این نهاد مالی بین المللی گفت: با توجه به این که نیمی از 189 کشور عضو صندوق متقاضی دریافت کمک های مالی هستند، هیات مدیره تصمیم گرفته که سقف منابع اختصاص یافته به کمک های اضطراری را از 50 به 100 میلیارد دلار افزایش دهد.

خانم گئورگیوا تصریح کرد که مطابق برآورد صندوق، اگر شیوع ویروس کرونا در نیمه دوم سال جاری مهار شود شاید اقتصاد جهان در سال 2021 با بهبود اوضاع جزیی مواجه شود.

او تاکید کرد که تردیدها و نگرانی های موجود در مورد مدت زمان ادامه شرایط فعلی تردیدی برای بدتر شدن اوضاع اقتصادی جهان باقی نمی گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال جاری اقتصاد جهان عمیق ترین رکود 80 سال گذشته را تجربه می کند

سال جاری اقتصاد جهان عمیق ترین رکود 80 سال گذشته را تجربه می کند