مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 03:452020-04-09اقتصادي

خیز خراسان رضوی در کشت گلخانه ای برای جهش تولید


کشت گلخانه ای در شرایطی که آب و اهمیت مدیریت مصرف آن به یکی از اولویت های جهانی و منطقه ای تبدیل شده، از جایگاه ویژه و خاص در جهان برخوردار است و تولید مضاعف با وجود مصرف آب کمتر، این شیوه کشت را به روشی محبوب برای همه کشورها تبدیل کرده است.

صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به واسطه امکان کنترل و اقدامات پیشگیرانه، برخی از مزایای کاشت گلخانه ای است.

در شرایطی که اقتصاد مقاومتی از یکی، دو سال گذشته مورد توجه و جهت برنامه های پیشرفت در بخش های مختلف قرار گرفته است، امسال با تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تحقق جهش در تولید، برنامه ریزی در بخش های مختلف به سوی راه های موثرتری گرایش پیدا کرد که بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور در کنار بخش صنعت و خدمات از این مسیر مستثنی نیست.

در این میان در کنار همه شیوه های کشت و زرع، کشت گلخانه ای دورنمای مطلوب تر و آینده روشن تری را تجربه خواهد کرد و علت آن نیز افزایش توانمندی کشاورزان در این زمینه و نیز پیشرفت دانش بشری در این عرصه است.

اجرای سیاست های هوشمندانه و نوین در حوزه کشت و زرع بخش کشاورزی از جمله گرایش به شیوه های نوین کشت و مدیریت شیوه های سنتی موجب می شود در بحرانی ترین شرایط ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز خراسان رضوی در کشت گلخانه ای برای جهش تولید

خیز خراسان رضوی در کشت گلخانه ای برای جهش تولید