مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 03:152020-04-08پزشكي

کم آبی تهدید جدی بعد از اضطراب کرونا در اصفهان


این روزها شیوع ویروس کرونا و ابتلای مردم به بیماری کووید-19 اصلی ترین موضوع و چالش در جهان و از جمله کشورمان است تاکنون 62589 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 133 نفر در 24 ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به 3872 نفر رسید.

بسیاری از مفسران و تحلیلگران بر این باورند که این ویروس فراتر از موضوعی پزشکی بلکه چند وجهی است که اقتصاد، مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را تحت الشعاع قرار داده است، فارغ از بررسی موارد نامبرده، یکی از موارد اصلی در ایران و بویژه در منطقه خشک مرکز، کم آبی و خشکسالی هاییست که طی دهه های متمادی گرفتاری های فراوانی را برای ساکنان، محیط زیست و اقتصاد به وجود آورده است و بی تردید شیوع کرونا و تاکید فراوان پزشکان مبنی بر رعایت هرچه بیشتر بهداشت بر روی آن هم تاثیر خواهد داشت.

نگاهی به آمار و ارقام مربوط به بارندگی ها در حوضه آبریز زاینده رود بعنوان اصلی ترین منبع آب استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری نشان می دهد که کاهش حدود 50 درصدی بارش ها و کم شدن میزان ذخیره سد زاینده رود به ما هشدار می دهد که از مصرف بی حساب و کتاب و غیر عقلانی آب بپرهیزیم.

در زمان حاضر حجم ذخیره آب سد زاینده رود حدود 460 میلیون مترمکعب است و نشان می دهد حدود دو سوم سدی که یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب ظرفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم آبی تهدید جدی بعد از اضطراب کرونا در اصفهان

کم آبی تهدید جدی بعد از اضطراب کرونا در اصفهان