مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 03:202020-04-07بين الملل

عضو پارلمان عراق: خروج آمریکا، از محورهای گفت‎وگو با واشنگتن است


عضو پارلمان عراق خروج نظامیان آمریکایی از کشورش را از محورهای گفت وگوی جدید بغداد با واشنگتن دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حسن فدعم عضو پارلمان عراق گفت که گفت وگوی جدید کشورش با آمریکا پرونده های متعددی را شامل خواهد شد.

او در گفت وگو با پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه گفت: جریان حکمت عراق پیش تر خواستار گفت وگو با آمریکا و ایجاد ساز و کاری برای ساماندهی روابط با آمریکا شده بود به خصوص که دیگر نیازی به نیروهای خارجی در خاک عراق نیست .

او با بیان اینکه  حضور نیروهای خارجی می تواند جمهوری اسلامی ایران و برخی گروه های داخل عراق را تحریک کند، گفت: گفت وگوی جدید میان بغداد-واشنگتن روابط اقتصادی، فرهنگی  وسیاسی را شامل می شود .

وی بر ضرورت ساختن عراق بدون حضور نیروهای خارجی و در چارچوب استقلال کامل آن تاکید کرد و گفت: تا پیش از این داعش حضور آمریکا را توجیه کرده بود اما پس از حملات اخیر علیه فرماندهان الحشد الشعبی و تصمیم پارلمان ساماندهی روابط با آمریکا نظیر دیگر کشورهای دنیا به گونه ای که مبتنی بر حفظ استقلال و حاکمیت عراق باشد ضروری شده است .

محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق چند روز پیش در حساب کاربری خود در توییتر گفت: وزارت خارجه عراق نامه ای را از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرد که در آن پیشنهاد داده شده است، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو پارلمان عراق: خروج آمریکا، از محورهای گفت‎وگو با واشنگتن است

عضو پارلمان عراق: خروج آمریکا، از محورهای گفت‎وگو با واشنگتن است