مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 02:252020-04-07اقتصادي

صادرات گیلان پایه های تحریم را لرزان کرد


به گفته رییس سازمان صمت استان گیلان در سال 98 صادرات کالاهای غیرنفتی در این استان با افرایش 30 درصدی مواجه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان های پیشرو در صنعت صادرات کشور است، اظهار کرد: گیلان در سال 98 با تلاش صادرکنندگان توانست 579 میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی داشته باشد که در این حوزه با رشد 30 درصدی مواجه بودیم.

وی با اشاره به صادرات 518 میلیون دلاری غیرنفتی گفت: از 579 میلیون دلار صادرات در استان گیلان، 518 دلار و 460 هزار دلار مربوط به صادرات غیرنفتی و 60 میلیون و 540 هزار دلار از طریق صادرات چمدانی بوده است.

رییس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه استان گیلان از صادرات محصولات سایر استان های کشور استقبال می کند، تصریح کرد: استان گیلان دارای ویژگی های بسیار خوبی ازجمله ترانزیتی، ریلی، دریایی، زمینی، دریایی و بندری بوده است که این ویژگی ها، گیلان را به یکی از قطب های صادرات کشور تبدیل کرده است.

دلق پوش با تأکید بر صادرات کالای غیرنفتی گیلان به کشورهای همسایه افزود: کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، پاکستان و بلاروس ازجمله مهم ترین کشورهای صادراتی گیلان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات گیلان پایه های تحریم را لرزان کرد

صادرات گیلان پایه های تحریم را لرزان کرد