مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 16:202020-04-07بين الملل

آمریکا حق وتوی درخواست وام ایران از صندوق بین المللی پول را ندارد


معاون رییس جمهوری در امور اقتصادی گفت: هیچ کشوری از جمله ایالات متحده امریکا حق وتوی درخواست وام ایران از سوی صندوق بین المللی پول را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد نهاوندیان در گفتگوی ویدئویی با کریستین امانپور، مجری شبکه سی ان ان ، اظهارداشت: هیچ کشوری در صندوق بین المللی پول حق وتو ندارد و سیاست صندوق بین المللی پول این است که در ارزیابی و تأیید درخواست های وام، منصفانه عمل کند.

وی بیان کرد: ایران در درخواست خود از صندوق بین المللی پول خواستار تأمین مالی فوری شده که یک ابزار خودکار است که حق دولت ها و کشورهاست که در هنگام نیاز مالی، می توانند از آن استفاده کنند.

ایران از اعضای مؤسس صندوق بین المللی پول است و عملکرد مالی خوبی دارد و این نهاد بین المللی باید کاری را انجام دهد که از آن انتظار می رود.

معاون رییس جمهوری در ادامه با تکذیب شایعات مبنی بر رد درخواست وام ایران اعلام کرد درخواست ایران به جریان افتاده و مراحل خود را می گذراند و بسیاری از کشورها از آن حمایت کرده اند.

نهاوندیان تصریح کرد: هنگامی که با شیوع یک بیماری در سطح جهان روبرو هستیم، مهم است که درک کنیم اگر بیماری در یک نقطه از جهان مهار نشود، در واقع به گسترش آن در دیگر نقاط جهان کمک کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا حق وتوی درخواست وام ایران از صندوق بین المللی پول را ندارد

آمریکا حق وتوی درخواست وام ایران از صندوق بین المللی پول را ندارد