مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 07:262020-04-06سياسي

تولید 8 هزار عدد ماسک در آموزشگاه های مهارتی مهاباد


محمود کریم دخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چهار هزار عدد از این ماسک ها تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد شده و مابقی نیز به صورت رایگان در بین نهادهای دولتی و ارگان هایی که درخواست ماسک کرده اند، توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 2 کارگاه فنی و حرفه ای در زمینه تولید ماسک بهداشتی فعال است، ادامه داد: این ماسک ها با همکاری 14 نفر از مهارت آموزان خانم این شهرستان دوخته شده و روند تولید آنها بر اساس درخواست موجود و مواد اولیه تامین شده ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یک کارگاه آموزشی بخش خصوصی نیز در حرکتی انسان دوستانه اقدام به تولید 2 هزار ماسک بهداشتی برای مصرف مراکز درمانی مهاباد کرده و به صورت رایگان در اختیار کادر درمان قرار داده است.

همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور، ماسک و اقلام ضدعفونی در کل کشور کمیاب شد و بسیاری از شهروندان در زمان مراجعه به داروخانه ها با اعلامیه ماسک تمام شد مواجه می شدند.

کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 8 هزار عدد ماسک در آموزشگاه های مهارتی مهاباد

تولید 8 هزار عدد ماسک در آموزشگاه های مهارتی مهاباد