مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 05:552020-04-06سياسي

یادواره مجازی شهیدان؛ یادی از مالک اشتر لشکر 25 کربلا


بهار لاله زار آرام آرام جای خود را در طبیعت باز می کند و جالی خالی شهیدان در این روزهای کرونایی بیش از هر زمان دیگر خالی است، برپایی یادواره های گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به صورت مجازی می تواند تا حدی به این سرداران عاشق و گمنام ادای دین کند و امروز 18 فروردین مصادف با سالروز شهادت سرداری است که به مالک اشتر لشکر 25 کربلا معروف بوده است.

فضای مجازی این روزها بار همه چیز را بردوش می کشد و کم کم به رسالت اصلیش بازمی گردد و یکی از این رسالت ها، معرفی اسوه های ایثار و شهادت است.

سردار محمدحسن طوسی، فرزند محمدعلی که بهار سال 1337 در روستای طوسکلای نکا چشم به دنیا گشود، در هشت سال دفاع مقدس، مسئول اطلاعات و شناسایی لشکر ویژه 25 کربلا و معروف به مالک اشتر لشکر بود.

از قبل از انقلاب در فعالیت های ضد رژیم منحوس پهلوی فعال بود و با شروع جنگ و دفاع مقدس مثل خیلی از شیرمردهای زمانه، دفاع از مرز و بوم را برخود واجب دانست و به میدان های نبرد رفت.

محمد حسن بسیار روی بیت المال حساس بود و اهل پارتی بازی هم نبود، دوستانش نقل می کنند در جنگ جنگل سال 60 آمل که فقط بردارش محمد ابراهیم یک فشنگ را در جنگل گم می کند، حاجی وی را مجبور کرد تا کل منطقه را برای یافتن فشنگ بگردد، می گفت: بیت الماله.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادواره مجازی شهیدان؛ یادی از مالک اشتر لشکر 25 کربلا

یادواره مجازی شهیدان؛ یادی از مالک اشتر لشکر 25 کربلا