مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 05:302020-04-06اقتصادي

تخلیه 1.5 میلیون تن کالای اساسی در بنادر از ابتدای فروردین تاکنون


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از تخلیه 1.

5 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور از اول تا 17 فروردین امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد با اشاره به اهمیت بنادر تجاری در ورود کالاهای مورد نیاز به کشور اظهار داشت: بدون شک با توجه به اینکه حمل ونقل حدود 95 درصد از کالاهای تجاری صادراتی و وارداتی از طریق بنادر تجاری کشور انجام می گیرد، طبیعتاً نقش سازمان بنادر و دریانوردی در ورود کالاهای مورد نیاز و صادرات کالاها نقشی بسیار راهبردی و مهم محسوب می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته علی رغم همه تحریم هایی که متوجه صنعت حمل ونقل دریایی و کشتیرانی شده بود، حدود 150 میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که رشد 6 درصدی را نسبت به سال 97 نشان می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث ورود کشتی های اقیانوس پیما به بنادر ایران هم رشد 8 درصدی به دست آمد و از نظر واردات محموله های غیرنفتی که بخش عمده ای از آن ها کالاهای اساسی هستند، شاهد افزایش 25 درصدی فعالیت در سال 98 نسبت به سال 97 بودیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر کشور از روز نخست تا هفدهم فروردین سال 1399 تصریح کرد: در ایام نوروز علی رغم شرایط خاصی که وجود داشت تا روز هفدهم فروردین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلیه 1.5 میلیون تن کالای اساسی در بنادر از ابتدای فروردین تاکنون

تخلیه 1.5 میلیون تن کالای اساسی در بنادر از ابتدای فروردین تاکنون