مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 05:102020-04-06دانش

دقت تلسکوپ های نوری در سایه لیزرها


محققان استرالیایی در تازه ترین پژوهش های خود دریافتند، سیستم های لیزر بهبود یافته به تلسکوپ ها کمک می کند تا داده های فضایی دقیق تری را ترسیم کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، محققان استرالیایی در تازه ترین پژوهش های خود دریافتند، سیستم های لیزر بهبود یافته به تلسکوپ ها کمک می کند تا داده های فضایی دقیق تری را ترسیم کنند.

محققان دانشگاه مک کوایر گفتند که آنها یک سیستم لیزر بهبود یافته را ایجاد کرده اند که به تلسکوپ های بزرگ نوری کمک می کند تا داده های دقیق تری را جمع آوری کنند و برنامه های اصلی را در ارتباطات فضایی آزاد و زمین به زمین، تصویربرداری و ردیابی آوار فضایی و نجوم ارائه می دهند.

براساس بیانیه این دانشگاه، تلسکوپ های نوری زمین با قطر زیاد اکنون به طور مرتب از ستاره های راهنمای مصنوعی ایجاد شده با پرتوی لیزر استفاده می کنند که در سطوح بالاتر جو ایجاد شده اند.

این ستارگان مصنوعی با استفاده از فیزیک نور تطبیقی به کاربران امکان می دهند ناهنجاری های جوی نور عبوری از فضا را اصلاح کنند.

  محققان نشان داده اند که لیزرهای بهبود یافته روشی بسیار کارآمد برای بررسی های فضایی است؛ این یافته ها که در ژورنال علمی Optics Letters گزارش شده نشان داد که  این لیزر بهبود یافته، قدرت و کارایی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دقت تلسکوپ های نوری در سایه لیزرها

دقت تلسکوپ های نوری در سایه لیزرها