مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 08:102020-04-05اقتصادي

تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بر واردات نفت به آمریکا


دونالد ترامپ شب گذشته اعلام کرد در صورتی که بخواهد که از کارگران نفتی در این کشور در برابر تبعات سقوط نفت در بازار جهانی حمایت کند بر واردات نفت به آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اعلام کرد در صورتی که مجبور شود از کارگران این کشور در حوزه انرژی در برابر سقوط قیمت نفت در بازار جهانی به خاطر جنگ نفتی بین روسیه و عربستان دفاع کند بر واردات نفت به آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

وی گفت: برای حمایت از ده ها هزار کارگر در حوزه انرژی و شرکت های بزرگ نفتی که تمام این اشتغال را ایجاد کرده اند هر کاری لازم باشد انجام خواهند داد.

از ابتدای سال جاری و به خاطر کاهش تقاضای جهانی نفت در پی شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر جنگ روسیه و عربستان در بازار جهانی شاهد سقوط قیمت بوده ایم.

طی سال های گذشته آمریکا توانسته است با بهره گیری از فناوری شکست هیدرولیک و افزایش شدید تولید نفت شیل، به یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان، تبدیل شود که از این منظر توان رقابت با روسیه و تولید کنندگان نفت اوپک را پیدا کرده است.

به دلیل سقوط قیمت نفت در بازار جهانی بسیاری از شرکت های مهم نفتی آمریکا با احتمال ورشکستگی روبرو شده و کارگران این شرکت ها نیز در معر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بر واردات نفت به آمریکا

تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بر واردات نفت به آمریکا