مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 17:402020-04-04سياسي

فضای مجازی و ضرورت مقابله با شایعات در بحران کرونا


شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در شرایط دشوار کرونایی باید مدیریت شوند و مقابله با شایعات بی اساس از ضرورت های اجتناب ناپذیر در این عرصه است.

- فضای مجازی و مراقبت از تعمیم شایعات و اخبار ناآگاهانه و ضرورت تولید محتوا و آموزش در بحران کرونا باید در این ایام جدی گرفته شود.

در روزگار خانه نشینی مردم در بحران کرونا ، به منظور امیدبخشی و تاب آوری مردم خانه نشین، رسانه های جمعی از جمله تلویزیون، رادیو و فضای مجازی این مسئولیت اجتماعی را دارند که ضمن آموزش و آگاهسازی و شاد نگه داشتن مردم، از شدت بمباران منفی اطلاعات که توسط افراد نا آگاه انجام می شود، بکاهند و محتوای خوب، مفید و نشاط آفرین تولید کنند.

امروز برای مردمی که در خانه ها حبس شده اند تنها اینترنت و تلویزیون و رادیو در دسترس است که تحقیقا تولید محتوای جدی در این سه عرصه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

متاسفانه این ایام، ویروس کرونا به عنوان یک واقعیت دردناک سلامتی انسان ها را با تهدید مواجه کرده است، اما به دلیل عدم آمادگی جامعه، ناشناخته بودن این ویروس و اطلاعات کم در بین عموم مردم، این بحران به عنوان مرکز عمل کرده و شایعه در اطراف آن ساخته می شود.

برخی شبکه های اجتماعی نیز بستری برای تولید شایعه در حاشیه موضوع کرونا ایجاد کرده و خیلی از مطالبی که نوشته شده و در گروه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای مجازی و ضرورت مقابله با شایعات در بحران کرونا

فضای مجازی و ضرورت مقابله با شایعات در بحران کرونا