مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 05:262020-04-04اقتصادي

بیلان منابع آبی کردستان مثبت است


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از بیلان مثبت منابع آبی استان کردستان در سال جاری خبرداد و نوید افزایش حجم آب سدهای استان را به دنبال بارش های گسترده در سراسر استان کردستان را داد.

- ایسنا/کردستان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از بیلان مثبت منابع آبی استان کردستان در سال جاری خبرداد و نوید افزایش حجم آب سدهای استان را به دنبال بارش های گسترده در سراسر استان کردستان را داد.

عرفان مومن پور در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به بارش های اخیر و متعاقب آن جاری شدن و جان گرفتن رودخانه های فصلی، اظهار کرد: بارش های گسترده در سراسر استان کردستان حجم آب قابل توجهی را نیز روانه سدها و رودخانه ها کرد که این خود نویدبخش افزایش حجم آب سدهای استان کردستان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه یک هزار و 900 میلیون متر مکعب از مخازن سدهای استان، آب را در خود ذخیره کرده اند، عنوان کرد: هم اکنون حدود 72 درصد از ظرفیت کل سدهای کردستان پر آب است و مخازن سدهای استان به تفکیک سد شهید کاظمی 77 درصد، سد سنگ سیاه 66 درصد، سد زیویه 37 درصد، سد چراغ ویس سقز 37 درصد، سد قوچم 16 درصد و سد سیازاخ 11 درصد آب دارند.

مومن پور از سرریز شدن 3 سد در استان کردستان خبر داد و افزود: در پی بارندگی های موثر در روزهای اخیر، سدهای بانه ، سورال و زری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیلان منابع آبی کردستان مثبت است

بیلان منابع آبی کردستان مثبت است