مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 04:002020-04-04اقتصادي

20 ثانیه دست بشویید/ 20 ثانیه آب هدر ندهید!


عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، مصرف بیش از حد آب را بزرگترین خطری دانست که محیط زیست را تهدید می کند و گفت: این روزها بر شست و شوی 20 ثانیه ای دست ها با آب و صابون توصیه می شود؛ - ایسنا/گیلان عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، مصرف بیش از حد آب را بزرگترین خطری دانست که محیط زیست را تهدید می کند و گفت: این روزها بر شست و شوی 20 ثانیه ای دست ها با آب و صابون توصیه می شود؛ نه بر هدر دادن 20 ثانیه ای آب! محمد درویش در گفت وگو با ایسنا، مهمترین چالش زیست محیطی کشور را فرسایش خاک دانست و اظهار کرد: متاسفانه نابودی جنگل ها میزان وقوع سیل و فرسایش خاک را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه جنگل تراشی موجب افزایش جابجایی خاک شده است، افزود: برای تولید هر سانتی مترمربع خاک غنی به 800 سال زمان نیاز داریم، اما در حال حاضر سالانه دو میلیارد تن خاک در کشور از بین می رود.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، با اشاره به رکودداری ایران در نرخ جهانی فرسایش خاک، خاطرنشان کرد: از بین رفتن جنگل ها و فرسایش خاک تنوع زیستی به ویژه در حوزه هیرکانی را در معرض خطر قرار داده و گونه های جنگلی همچون راش، ممرز، بلندمازو و افرا بسیار کم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 ثانیه دست بشویید/ 20 ثانیه آب هدر ندهید!

20 ثانیه دست بشویید/ 20 ثانیه آب هدر ندهید!