مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 02:302020-04-03سياسي

حلقه ماده تاریک در دست فضا!


آژانس فضایی اروپا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویر باشکوهی از یک ساختار حلقه مانند که توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده، منتشر کرد.

- آژانس فضایی اروپا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویر باشکوهی از یک ساختار حلقه مانند که توسط تلسکوپ فضایی "هابل" ثبت شده، منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساختار حلقه مانند در نقشه آبی توزیع ماده تاریک خوشه (cluster s dark matter distribution) بسیار واضح و نمایان است.

این حلقه یکی از قوی ترین شواهد تا به امروز برای وجود ماده تاریک است، ماده ناشناخته ای که جهان را فرا گرفته است.

ماده تاریک(Dark Matter)، نوعی از ماده است که فرضیه وجود آن در اخترشناسی و کیهان شناسی ارائه شده است تا پدیده هایی را توضیح دهد که به نظر می رسد ناشی از وجود میزان خاصی از جرم باشند که از جرم موجود مشاهده شده در جهان بیشتر است.

مادهٔ تاریک به طور مستقیم با استفاده از تلسکوپ قابل مشاهده نیست.

این نقشه از مشاهدات هابل بدست آمده است که چگونه گرانش خوشه ZwCl0024 + 1652 باعث تحریف نور کهکشان های دورتر می شود و سبب ایجاد توهم نوری به نام همگرایی گرانشی (gravitational lensing) می شود.

همگرایی گرانشی هنگامی روی می دهد که نور یک چشمهٔ درخشان بسیار دور(مانند یک اختروش) در مسیرش تا رصدگر، از کنار جسم پرجرم دیگری(مانند یک خوشهٔ کهکشانی) بگذرد و مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلقه ماده تاریک در دست فضا!

حلقه ماده تاریک در دست فضا!