مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 19:552020-04-03اجتماعي

برگ هایی از سالنامه 98 مازندران اشک های بهاری و لبخندهای تابستانی


بهار که می آید داغ دل حاشیه نشینان رودخانه و آب تازه می شود، سرپناه در کنار رودخانه داشتند و پارسال بهار، رود باقی ماند اما از خانه دیگر خبری نبود.

برگ های تقویم ورق خورد و روزگار به تابستان رسید، تابستانی که مرهمی بر دل سوخته جنگل هایش شد، ثبت هیرکان همانند آبی، آتش برافروخته شده در جنگل های خزری را فرونشاند و برای مدتی بر کابوس جنگل های شمال مرهم شد.

بهار سیلابی مازندران تنها چند روزبه عید 98 مانده بود که سیل مخرب شوق نوروز را به یأس و ماتم تبدیل کرد و بیش از شش هزار واحد مسکونی و تجاری، زیرساخت های فراوان ارتباطی، راه ها، کشاورزی و باغی در مازندران آسیب دید و کسب وکارهای فراوانی نیمه تعطیل شد و با گذشت یک سال هنوز خسارت های وارده جبران نشده و بخش ناچیز از خسارت ها تخصیص یافته است.

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران درباره اعتبارات تخصیص یافته سیلاب پارسال به خبرنگار مهر می گوید: سیل سال قبل به بخش های مختلف از جمله حوزه کشاورزی خسارت های زیادی زده است و 20 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است.

وی همچنین با اشاره به درنظرگرفتن 171 میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت های بخش کشاورزی افزود: 85 میلیارد تومان نیز در قالب بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگ هایی از سالنامه 98 مازندران اشک های بهاری و لبخندهای تابستانی

برگ هایی از سالنامه 98 مازندران اشک های بهاری و لبخندهای تابستانی