مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 09:352020-04-03بين الملل

انتخاب بین بد و بدتر؛ چرا جنگ در یمن متوقف نمی شود؟


قدرت نمایی انصارالله و وضعیت آشفته نیروهای یمنی طرفدار ائتلاف باعث شده است که در محاسبات ریاض پایان جنگ وضعیت خسارت بارتری از ادامه آن ترسیم شود.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد حاجی صادقیان: پس از شیوع ویروس کرونا و تبدیل آن به یک اپیدمی جهانی گوترش دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد کرد که تمامی درگیری ها در یمن برای برای مقابله با این ویروس پایان پذیرد.

( )  جایگاه حزب اصلاح به عنوان اسلامگرایان سیاسی سنی و شاخه اخوان المسلمین یمن  در میان جامعه یمن  را به چالش کشیده است و خود را به عنوان تنها گروه اسلامگرای سیاسی حقیقی یمنی به مردم این کشور معرفی کرده است.

با توجه به تفصیلی که در مورد وضعیت میدانی در یمن گذشت باید گفت که پذیرش آتش بس برای انصارالله انتخاب بین خوب ( تثبیت وضعیت میدانی و سیاسی اخیر در اثر آتش بس ) و بد ( ادامه محاصره و جنگ و احتمال از دست دادن دستاوردهای میدانی ) است.

در حالی که پذیرش این آتش بس برای عربستان انتخاب بین بد و بدتر است.

با این توضیح که عدم اطمینان عربستان از ادامه روندهای سیاسی و میدانی در یمن بعد از جنگ و احتمال تبدیل شدن انصارالله به رکن اصلی قدرت در این کشور باعث شده است تا سعودی نتواند در مورد چگونگی خروج از جنگ یمن به جمع بندی برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب بین بد و بدتر؛ چرا جنگ در یمن متوقف نمی شود؟

انتخاب بین بد و بدتر؛ چرا جنگ در یمن متوقف نمی شود؟