مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 07:052020-04-03پزشكي

مسمومیت 11نفر ناشی از مصرف الکل صنعتی در خوزستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حسین کاملی بیان کرد: مجموع مراجعان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکلی به مراکز درمانی خوزستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 806 نفر بوده که متاسفانه 71 نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد : بخش عمده ای از مسمومیت ها به دلیل ناآگاهی و نبود آشنایی با عوارض سوء مصرف الکل بوده است.

کاملی گفت: مسمومیت عمده این افراد با الکل متانول بوده که مهمترین عارضه مصرف آن، از دست دادن بینایی و افزایش اسیدوز خون است؛ راه درمان مسمومیت الکلی تعجیل در رساندن شخص مسموم به بیمارستان و اقدام برای دیالیز است.

مدیر روابط عمومی جندی شاپور اهواز با اشاره به جذب سریع الکل در بدن ادامه داد: عوارض سوء مصرف الکل تقلبی یک یا 2 ساعت پس از مصرف رخ می دهد که این مساله باعث بروز سرگیجه ، مشکلات حاد تنفسی، عارضه بینایی، تشنج و در نهایت منجر به مرگ خواهد شد.

کاملی اضافه کرد: از هم استانی های عزیز درخواست می شود به هشدارهای مسوولان بهداشت و درمان توجه کرده و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل در پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، تعدادی از شهروندان خوزستانی از جمله اهوازی اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت 11نفر ناشی از مصرف الکل صنعتی در خوزستان

مسمومیت 11نفر ناشی از مصرف الکل صنعتی در خوزستان