مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 13:052020-04-02اجتماعي

نمره 20 مهابادی ها در آزمون 13


برای مردم مهاباد ماندن در خانه به سبب وجود جاذبه های گردشگری فراوان کمی سخت است و مردم این دیار طبق یک عادت قدیمی در بیشتر فصول سال روزهای پایانی هفته را در دامن طبیعت سپری می کنند.

در کنار جاذبه های گردشگری و این همه شوق و اشتیاق، مردم این دیار امسال با توجه به مقابله با ویروس کرونا، ماندن در خانه را ترجیح دادند و برخی شهرندان در حیاط، پشت بام و یا پارکینگ خانه خود بساط سیزده بدر را فراهم ساختند.

هر چند در 13 فروردین امسال هوای مهاباد بارانی بود اما در برخی مناطق این شهر مردم با این وجود با برپایی چادر در پشت بام و یا داخل حیاط خانه ها سعی در زنده نگه داشتن مراسم 13 بدر حتی در روزهای ماندن در خانه داشتند.

در این روز تعدادی از خانواده ها با برپایی آتش کوچک در داخل حیاط خانه، طعم چای دبش زغالی را چشیدند و بوی آتش و بساط نهار سیزده بدر که بیشتر جوجه و کباب زغالی است در برخی کوچه های این شهر پیچیده شد.

این همه گیری مردم مهاباد در استقبال از پویش ماندن در خانه تا جایی بود که تردد در خیابان های این شهر به ندرت صورت می گرفت و در این روز هیچ صنفی حتی نانوایان نیز کار خود را تعطیل کرده بودند.

پارک ها و تفرجگاه های این شهر که معمولا در چنین روزهایی جمعیت زیادی را میزبانی می کردند در 13 فروردین امسال کاملا تعطیل بود و هیچ کسی در آنها حضور ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمره 20 مهابادی ها در آزمون 13

نمره 20 مهابادی ها در آزمون 13