مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 12:552020-04-02فناوري

درز اطلاعات کاربران ایرانی در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک پیگیری می شود


در پی نشت اطلاعات شناسنامه ای 80 میلیون کاربر ایرانی از طریق سرورهای سازمان ثبت احوال، رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک از پیگیری این موضوع و تذکر به دستگاههای خاطی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در ادامه افشای اطلاعات کاربران فضای مجازی طی روزهای اخیر که مربوط به لو رفتن اطلاعات کاربران نسخه غیررسمی اپلیکیشن تلگرام و یکی از بازارهای ایرانی نرم افزارهای آیفون می شد، شب گذشته نیز یک ربات تلگرامی، اطلاعات شناسنامه ای 80 میلیون ایرانی را از طریق درج کد ملی هر شخص، در اختیار کاربران قرار داده است.

اگرچه این بات تلگرامی هم اکنون غیرفعال و از دسترس خارج شده است اما شواهد نشان می دهد که این درز اطلاعات از طریق سرورهای سازمان ثبت احوال و اشتراک گذاری اطلاعات با وزارت بهداشت صورت گرفته است.

این ربات با استعلام کد ملی هر شخص، اطلاعات کامل شناسنامه ای وی را اعلام کرده و مدعی شده که این اطلاعات را به طور مستقیم از دیتابیس سازمان ثبت احوال استخراج می کند و حتی این باگ را پیش از این نیز به صورت کتبی و شفاهی به مرکز افتا گزارش داده است.

این درحالی است که مطابق مصوبه 54 شورای عالی فضای مجازی ( آذرماه سال 97)، نحوه دسترسی به استعلامات داده های الکترونیک دستگاههای دولتی و نیز تعیین مدل پیاده سازی تبادل اطلاعات و استعلام الکترونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درز اطلاعات کاربران ایرانی در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک پیگیری می شود

درز اطلاعات کاربران ایرانی در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک پیگیری می شود