مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 05:552020-04-02اجتماعي

29 هزار تست سل و بروسلوز در گاوداری های قزوین انجام شد


رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در سال 98، تعداد 29 هزار و 853 نوبت سر دام در سطح دامداری های این شهرستان تحت عملیات تست سل و بروسلوز قرار گرفتند.

- مهدی جلوخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این تعداد، 17 هزار و 37 رأس گاو و گوساله مورد تست توبرکولیناسیون برای شناسایی بیماری سل قرار گرفتند و خونگیری از تعداد 12 هزار و 816 رأس گاو برای بررسی بیماری بروسلوز یا تب مالت انجام گرفت.

وی در خصوص میزان موارد راکتور سل و بروسلوز نیز گفت: خوشبختانه در سالی که گذشت هیچ مورد مثبتی مبنی بر وجود دام راکتور سلی و یا بروسلوزی در سطح شهرستان شناسایی نشد و میزان موارد تست سل و بروسلوز در سال جاری نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/5 درصد رشد داشته است.

دکتر جلوخانی در تبیین اهمیت بیماری های سل و بروسلوز گفت: شناسایی و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام، از مهم ترین اهداف سازمان دامپزشکی کشور است که سل و بروسلوز از جمله مهمترین این بیماری ها هستند که می توانند از طریق مصرف فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه و آلوده، مصرف کنندگان را درگیر نموده و موجب آلودگی جمعیت دامی و گله های مولد شوند.

جلوخانی در خصوص روش های پیشگیری از این بیماری ها گفت: با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی کانون های آلودگی و حذف د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

29 هزار تست سل و بروسلوز در گاوداری های قزوین انجام شد

29 هزار تست سل و بروسلوز در گاوداری های قزوین انجام شد