مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 فروردین 1399 ساعت 15:152020-04-01سياسي

111 فرد مبتلا به اتیسم در قزوین شناسایی شده است


علیرضا وارثی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسب روز جهانی اتیسم، افزود: دوم آوریل مصادف با 13 فروردین ماه سال جاری روز جهانی آگاهی از بیماری اتیسم است که سازمان ملل متحد شعار امسال را گذر از کودکی به بزرگسالی ،18 سالگی ،پایان اتیسم نیست انتخاب کرده تا توجه همه اقشار جامعه به این بیماری جلب شود.

وی با اشاره به مراکز اتیسم در استان، اضافه کرد: مرکز سینا تنها مرکز تخصصی اتیسم در استان قزوین است که با 17 کارمند تخصصی، چهار نیروی غیرتخصصی و 50 بیمار مبتلا به اتیسم در حال ارایه خدمات به بیماران است.

وارثی در خصوص خدمات تخصصی در مرکز اتیسم، اظهار داشت: کار درمانی، گفتار درمانی، خدمات مشاوره والدین، روانشناسی، فعالیت های هنری شامل موسیقی و نقاشی و مربی آموزشی از عمده خدماتی است که در این مرکز ارایه می شود و علاوه بر آن 666 هزار تومان سرانه یارانه و 250 هزار تومان برای هر خانواده دارای این فرد بیمار در نظر گرفته شده است.

این مسؤول با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به اتیسم در مرکز تخصصی و مابقی از خدمات سازمان بهره مند می شوند، گفت: با توجه به افزایش درخواست ها قرار شده تا یک مرکز جدید نیز احداث شود و در صورت نیاز، اقدامات لازم برای معرفی به مرکز تخصصی اتیسم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

111 فرد مبتلا به اتیسم در قزوین شناسایی شده است

111 فرد مبتلا به اتیسم در قزوین شناسایی شده است