مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 فروردین 1399 ساعت 05:502020-04-01پزشكي

تولید روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی در یک شرکت دانش بنیان


این شرکت طی روزهای اخیر ظرفیت تولید دستگاه های تنفس مصنوعی را روزانه از 5 دستگاه به 30 دستگاه رسانده و در صدد هستیم ظرفیت را به دو برابر برسانیم.

-   احمد بهفر مقدم مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره ساخت و تولید دستگاه تنفس مصنوعی ( ونتیلاتور) با شیوع ویروس کرونا، گفت: این شرکت از سال 90 شروع به تولید دستگاه های ونتیلاتور در بخش icu، ماشین بیهوشی در اتاق عمل و دستگاه سی تی اسکن برای بخش تصویربرداری بیمارستان ها در کشور کرده است.

وی افزود: متخصصانی همچون پزشکان icu، فوق لیسانس های مهندسی پزشکی، الکترونیک و مکانیک در این شرکت دانش بنیان حضور گسترده و فعالی دارند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: محصولات ما علاوه بر استانداردهای داخلی استانداردها و مجوزهای اداره کل تجهیزات و استاندارد CEاروپا را هم دارد و به دلیل شیوع ویروس کرونا صادرات را متوقف و فقط معطوف به تامین نیاز داخلی کشور هستیم.

بهفر مقدم ادامه داد: دستگاه ونتیلاتور مشابه خارجی دارد به طوری که به صورت قانونی واردات این دستگاه ممنوع نیست.

 وزارت بهداشت به حکم حمایت از تولید داخل اهتمام ویژه ای دارد که از تولید داخل خرید کند اما اگر ارگان یا بیمارستان خصوصی بخواهند این دستگاه را وارد کنند ممنوعیتی برایشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی در یک شرکت دانش بنیان

تولید روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی در یک شرکت دانش بنیان