مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 09:152020-03-31بين الملل

واکنش حشد شعبی به استقرار سامانه های پاتریوت آمریکا در عراق


تشکیلات حشد شعبی عراق امروز (سه شنبه) در واکنش به استقرار سامانه موشکی پاتریوت آمریکا در عراق اعلام کرد، بغداد با این اقدام واشنگتن مخالف است.

- تشکیلات حشد شعبی عراق امروز (سه شنبه) در واکنش به استقرار سامانه موشکی پاتریوت آمریکا در عراق اعلام کرد، بغداد با این اقدام واشنگتن مخالف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، کمال الحسناوی، از فرماندهان تشکیلات حشد شعبی گفت: واشنگتن بدون اطلاع و موافقت دولت عراق به استقرار این سامانه مبادرت ورزیده است؛ در حالی که بغداد با استقرار چنین سامانه ای توسط نیروهای آمریکا مخالف بوده و به دنبال خارج کردن این نیروها از کشور است.

وی گفت: استقرار سامانه موشکی پاتریوت توسط نیروهای آمریکایی نقض حاکمیت عراق و نیز گواهی بر این امر است که این نیروها اشغالگر هستند و باید به هر طرق و ابزار قانونی ممکن از کشور خارج شوند.

خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب فاش کرد که آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی در اربیل و پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرده است.

این تحولات در حالی رخ می دهد که ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه کی 1 در کرکوک واقع در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی دولت بغداد خبر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش حشد شعبی به استقرار سامانه های پاتریوت آمریکا در عراق

واکنش حشد شعبی به استقرار سامانه های پاتریوت آمریکا در عراق