مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 08:352020-03-31فناوري

دردسرهای بزرگ با تلگرام غیررسمی


با فیلترینگ تلگرام اگرچه کارشناسان امنیتی بارها استفاده از نسخه های غیررسمی را منع کردند، اکنون شماره تلفن و شناسه های کاربری 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام از طریق این نسخه های غیررسمی جمع آوری شده و برای فروش در بازار سیاه قرار گرفته است.

- پس از فیلترینگ مقطعی تلگرام در دی ماه سال 1396 و سپس فیلتر دوباره آن در 10 اردیبهشت سال 97 که تا امروز ادامه یافته، در کنار پیام رسان های داخلی، نسخه های غیررسمی تلگرام رشد کردند.

به دلیل متن باز بودن تلگرام، این اپلیکیشن قابلیتی دارد که می توان به راحتی برنامه ای جدید روی آن نوشت و از این رو پوسته های فارسی تلگرام از جمله تلگرام طلایی و هاتگرام توانستند بدون فیلترینگ به فعالیت خود ادامه دهند و تنها با تفاوت هایی جزیی مانند فیلتر شدن برخی از کانال ها روبه رو بودند.

اگرچه مهم ترین تفاوت نسخه های فارسی تلگرام در مقایسه با پیام رسان های ایرانی، حفظ ارتباط با تلگرام اصلی بود و کاربران با نصب نسخه های فارسی هم قادر به برقراری ارتباط با کابران تلگرام اصلی بودند، اما کارشناسان امنیتی از همان ابتدا به مردم توصیه کردند از استفاده از این پوسته های غیررسمی خودداری کنند، زیرا صرف نظر از خلاء قانونی استفاده از اپلیکیشن های هاتگرام و تلگرام طلایی بدون فیلترشکن و در سایه تلگرام اصلی، این موضوع مطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرهای بزرگ با تلگرام غیررسمی

دردسرهای بزرگ با تلگرام غیررسمی