مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 07:352020-03-31پزشكي

بی تحرکی، عامل بیماری و افسردگی در روزهای قرنطینه خانگی


با توجه به شرایط قرنطیه ای که پیش آمده، بی تحرکی می تواند عاملی برای بروز انواع بیماری ها مانند چاقی، ضعف عضلات، تشدید علایم آرتروز، - ایسنا/اصفهان یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: با توجه به شرایط قرنطیه ای که پیش آمده، بی تحرکی می تواند عاملی برای بروز انواع بیماری ها مانند چاقی، ضعف عضلات، تشدید علایم آرتروز، چربی خون و افزایش فاکتورهای خطر بیماری های قلبی باشد.

احمد باقری مقدم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای قرنطینه خانگی کاهش تحرک می تواند بر وضعیت روحی و روانی تاثیرگذار باشد، همچنین در افت انرژی، کاهش انگیزه و افسردگی نقش بسزایی دارد.

وی، ورزش را یکی از عواملی برشمرد که می تواند از عوارض کاهش تحرک در قرنطینه پیشگیری کند و افزود: ورزش در قرنطینه اصولاً باید در منزل انجام شود و مهمترین بخش تمرینات خانگی، تمرینات هوازی هستند، به طوری که حرکات تکرار شونده در یک مدت طولانی توسط عضلات بزرگ بدن صورت می گیرد و شامل حرکات درجا، رفت وبرگشت، دوچرخه ثابت، تردمیل و طناب زدن است و شدت آن باید متوسط باشد، یعنی فرد با افزایش ضربان قلب خود بتواند راحت صحبت کند.

این متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد: مدت زمان تمرینات هوازی حداقل باید 30 دقیقه و به طور معمول 45 دقیقه در روز باشد، اما این زمان برای سالمندان باید به صورت چند مرحله ای انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تحرکی، عامل بیماری و افسردگی در روزهای قرنطینه خانگی

بی تحرکی، عامل بیماری و افسردگی در روزهای قرنطینه خانگی