مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 19:102020-03-30سياسي

مدل ارتباط دانشگاه با جامعه و اقتصاد طراحی شود


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: تأکیدمقام معظم رهبری به دانشگاه ها سرلوحه قرار گرفتن علم و آگاهی است که در این رابطه باید مدل رابطه دانشگاه و جامعه اقتصاد طراحی شود چرا که با حرف زدن کار انجام نمی شود.

- یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه باید مدل رابطه دانشگاه با جامعه و اقتصاد طراحی شود، گفت: وضعیت پژوهش با استانداردهای مورد نیاز فاصله دارد به طوری که نخستین گام برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقات در کشور تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی است به طوری که اکنون قریب به 15 سال می شود که بودجه و تجهیزات به دانشگاه ها تعلق نگرفته است.

* براساس ابلاغیه های مقام معظم رهبری باید 3 درصد از بودجه همه دستگاه ها به پژوهش داده شود وی افزود: براساس اسناد موجود و ابلاغیه های مقام معظم رهبری و همچنین سیاستگذاری علم و فناوری کشور، باید امتیازات قابل توجهی به حوزه پژوهش داده شود، در حال حاضر از دولت ششم تاکنون قرار بوده 3 درصد از بودجه همه دستگاه ها به این حوزه تعلق گیرد.

* کارکرد دانشگاهی باید باعث کارکرد همه دستگاه ها شود فتح الهی تصریح کرد: رویکرد مدیرانی که در حوزه پژوهش منصوب می شوند، باید متناسب با فعالیت های تحقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدل ارتباط دانشگاه با جامعه و اقتصاد طراحی شود

مدل ارتباط دانشگاه با جامعه و اقتصاد طراحی شود