مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 19:252020-03-29پزشكي

کرونا گریبان اقتصاد ایران را گرفت سفره هایی که خالی تر شد


شاید پیش از این کرونا برای مردم ایران یک بیماری شبیه به سرماخوردگی بود و کسی آن را جدی نمی گرفت اما با ورود این ویروس به کشور و شیوع گسترده آن در مدت زمان کوتاه، عمق بی رحمی این ویروس را نشان داد، ویروسی که نه تنها بی رحمانه به سلامت مردم تاخت و تاز می کند بلکه اقتصاد و معیشت آنها را نیز به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

با جدی تر شدن شیوع کرونا در کشور و به تبع آن استان یزد که به سرعت به یکی از چهار استان آلوده کشور تبدیل شد، ابعاد دیگر این بیماری رخ نمود و به تدریج لطمه های آن به اقتصاد و صنعت وارد شد.

تعطیل شدن اصناف به ویژه واحدهای صنفی مستقر در پاساژها و بازارهای سنتی، اولین شوک اقتصادی بود که به بازاریان وارد شد، بازاریانی که اغلب آنها نه تنها باید در موعد مقرر اجاره بهای مغازه های خود را پرداخت کنند بلکه درآمد آنها نیز قطع شده و سرمایه هایشان فعلاً در مغازه ها خاک می خورد.

شوک بعدی به کارگران فصلی وارد شد، کارگرانی کم درآمد و کم بضاعتی که با شیوع کرونا شغل خود را به راحتی از دست دادند و حالا سفره های خالی آنها خالی تر از قبل شده است.

بازار اصناف متخلف فعال هم کساد است واحدهای صنفی فعال نیز گرچه برخی مرتکب تخلف شده و مغازه های خود را دایر کرده اند اما بازار آنها نیز کساد است و خبری از مشتری نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا گریبان اقتصاد ایران را گرفت سفره هایی که خالی تر شد

کرونا گریبان اقتصاد ایران را گرفت سفره هایی که خالی تر شد