مطالب مرتبط:
رییس جمهور: نمی توانیم تولید را در کشور تعطیل کنیم/ کاهش فوتی ها و مرگ و میرهای کرونا در ایران قابل قبول است/امیدوارم در پایان رتبه مطلوبی به دست آوریم
رییس جمهور: نمی توانیم تولید را تعطیل کنیم| مرگ و میرهای کرونا در ایران قابل قبول است| امیدوارم در پایان رتبه مطلوبی به دست آوریم| باید خود را برای زندگی با این ویروس آماده کنیم
مقایسه بازار بازی های دیجیتال در ایران و ترکیه
وضعیت کشور از هفته پیش بهتر است/ بر سلامت، امنیت و تولید تاکید داریم/ رتبه ایران در مقابله با کرونا قابل قبول است/ برای زندگی با کرونای ضعیف تر و پساکرونا باید آماده باشیم
مقایسه بازار بازی های دیجیتال در ایران و ترکیه
-210 5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 15:352020-03-29فناوري

بازی خوره های ایران رتبه سوم در خاورمیانه!


 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارشی آخرین وضعیت صنعت بازی های دیجیتال، در ایران و ترکیه را بررسی کرده و طبق تخمین ها بازار بازی های دیجیتال در ترکیه، -  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارشی آخرین وضعیت صنعت بازی های دیجیتال، در ایران و ترکیه را بررسی کرده و طبق تخمین هامنطقه است و ایران از این نظر جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

گسترش نیوز -  ترکیه بیش از 63 میلیون کاربر اینترنت (حدود 75 درصد جمعیت کشور) و بالای 53 میلیون کاربر شبکه های اجتماعی (حدود 64.

5% جمعیت کشور) دارد.

98% مردم ترکیه به تلفن همراه و 86% به انواع رایانه (لپ تاپ یا رایانه خانگی) دسترسی دارند.

75% تلفن های همراه ترکیه را گوشی های هوشمند تشکیل می دهند.

در مقابل طبق یافته های پیمایش مصرف کالای فرهنگی ایران در سال 98، 90.

7% ایرانیان تلفن همراه دارند و 68.

6% این افراد از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.

تنها شبکه اجتماعی تلگرام در ایران بیش از 42 میلیون کاربر دارد.

ایران و ترکیه و دو کشور مهم در منطقه خاورمیانه، با دارا بودن اشتراکات فرهنگی و تاریخی پرشمار، همواره در تعامل و رقابتی فرهنگی – اقتصادی با یکدیگر قرار داشته اند.

هر دو بین 80 تا 85 میلیون جمعیت داشته و اگرچه جمعیت ایران جوان تر است؛ اما ساختار جمعیت نسبتاً مشابهی با یکدیگر دارند.

در این گزارش قصد پرداختن به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین این دو کشور را نداریم.

بلکه گزارش پیش رو به مقایسه آخرین وضعیت صنعت بازی های دیجیتال در ایران و ترکیه بر اساس آخرین داده های موجود می پردازد.

طبق تخمین هابازی ترکیه در سال (2019Turkey Game Market 2019 Report ) به دست آمده است.

قبل از پرداختن به این گزارش و مقایسه بازار بازی های دیجیتال در ایران و ترکیه، لازم به تذکر چند نکته است.

نخست آنکه این مقایسه امکان ورود به جزییات را نداشته و در حد کلیات است؛ چرا که علاوه بر سال های متفاوت انتشار گزارش ها، برخی مفاهیم پایه نیز در آنها متفاوت است.

به عنوان نمونه در گزارش ایرانی، تصریح شده که سن بازیکنان طبق تعریف از سه سال به بالا است.

اما در گزارش ترکیه در مورد تعریف بازه های سنی بازیکنان چیزی گفته نشده است.

دیگر اینکه تعریف بازیکن در گزارش های مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال ایران مشخص، ثابت و عبارت است حداقل یک ساعت بازی در هفته با حداقل یکی از سه پلتفرم موبایل، کنسول و رایانه؛ اما در گزارش ترکیه تعریف دقیق بازیکن مشخص نیست.

دسترسی های پایه در ایران و ترکیهطبق اعلام مرکز آمار، جمعیت ایران در انتهای سال گذشته، 83.

3 میلیون[1] و جمعیت ترکیه نیز طبق آخرین داده های موجود در سال 2019، بیش از 84 میلیون نفر بوده است.

هرم جمعیتی مشابه، نسبت جنسی مشابه و زمینه های فرهنگی و سطح توسعه یافتگی مشابه، امکان مقایسه این دو را بیشتر کرده است.

از سویی اختلاف هایی نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال GDP در ترکیه بالاتر است و در مقابل نرخ مرگ ومیر کودکان در ایران کمتر است[2] (جدول 1).

ترکیه بیش از 63 میلیون کاربر اینترنت (حدود 75 درصد جمعیت کشور) و بالای 53 میلیون کاربر شبکه های اجتماعی (حدود 64.

5% جمعیت کشور) دارد.

98% مردم ترکیه به تلفن همراه و 86% به انواع رایانه (لپ تاپ یا رایانه خانگی) دسترسی دارند.

75% تلفن های همراه ترکیه را گوشی های هوشمند تشکیل می دهند.

در مقابل طبق یافته های پیمایش مصرف کالای فرهنگی ایران در سال 98، 90.

7% ایرانیان تلفن همراه دارند و 68.

6% این افراد از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.

تنها شبکه اجتماعی تلگرام در ایران بیش از 42 میلیون کاربر دارد.

جدول 1- وضعیت کلی زیرساخت های پایه ایران و ترکیه در سال 2017شاخص                                                                                  ایران                         ترکیهجمعیت (میلیون نفر)                                                                  83.

3                         84.

3نرخ رشد جمعیت                                                                     1.

19%                      0.

49%نرخ مرگ ومیر کودکان (در هر هزار تولد)                                            15.

5                          16.

9سرانه تولید ناخالص داخلی* (هزار دلار)                          20                              27نسبت کاربران اینترنت به کل جمعیت                          60.

1%                         75%نسبت دارندگان تلفن همراه به کل جمعیت                  90.

7%                        98%نسبت دارندگان گوشی هوشمند به تلفن همراه           68.

6%                        75%بازار بازی در ترکیه و ایرانبازی کردن در ترکیه بعد از استفاده از برنامه­ های پیام­ رسان، تماشای ویدئو و پیگیری اخبار، چهارمین فعالیت پرتکرار میان کاربران گوشی ­های هوشمند است و از میان بازیکنان موبایلی ترکیه، 49% اظهار کرده اند که حداقل یک بار در روز بازی می کنند و 12% آنها هرگز با پلتفرم موبایل بازی نکرده اند.

در مقابل 88% از 28 میلیون بازیکن ایرانی حداقل یک ساعت در هفته با گوشی هوشمند یا تبلت بازی می کنند.

به عبارت دیگر ایران حدود 25 میلیون بازیکن پلتفرم موبایل دارد.

البته باید به این نکته توجه داشت که آمار بازیکنان ایران مربوط به انتهای سال 96 و آمار بازیکنان ترکیه مربوط به انتهای سال 2019 است و تعداد بازیکنان ایرانی در دو سال گذشته قطعاً بیشتر شده است.

در سال 2019 ترکیه بیش از 32 میلیون بازیکن (بدون اشاره به تعریف بازیکن) داشته است.

این تعداد بازیکن بازاری با بیش از 830 میلیوندر سال مذکور است.

تخمین زده می شود که بازار ایران در سال 2019 با حدود 460 میلیون درآمد بعد از ترکیه و عربستان، پردرآمدترین بازار بازی های دیجیتال در خاورمیانه را داشته باشد[3].

اگرچه این عدد محاسبه شده برای ایران در سال 2019 بر اساس تخمین­ های مجموعه Newzoo صورت گرفته و به دلیل مسائل مربوط به الگوهای پرداخت و کپی­ رایت در ایران معمولا بیشتر از مقدار واقعی برآورد می ­شود.

35 درصد بازیکنان ترکیه در بازه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند.

57.

2 درصد کل بازیکنان ترکیه مرد و 42.

8 درصد آنها زن هستند.

در مقابل میانگین سنی بازیکنان در ایران 19 سال است.

65% بازیکنان ایرانی مرد و 35% آنها زن هستند.

در جدول 2 مقایسه ای میان وضعیت کلی بازار بازی های دیجیتال در ایران و ترکیه ارائه شده است.

جدول 2- وضعیت کلی بازار بازی های دیجیتال در ایران و ترکیهشاخص                                                                   ایران (در سال 2017)                               ترکیه (در سال 2019)تعداد بازیکنان (میلیون نفر)                                              28                                                          32درآمد بازار بازی های دیجیتال (میلیون دلار)                  269                                                        826نرخ بازیکنان موبایلی روزانه                                            46%                                                       49%نسبت مردان بازیکن از کل بازیکنان                              65%                                                     57.

2%نسبت زنان بازیکن از کل بازیکنان                                 35%                                                     42.

8%برترین بازی های پلتفرم موبایل در ترکیه و ایراندر سال 2019 برترین بازی های فریمیوم روی پلتفرم موبایل در ترکیه به ترتیب PUBG، Call Of Duty Mobile-Activision و Subway Surfers-Kiloo بوده است.

در مقابل در میان بازیکنان ایرانی در سال 1396 بازی های موبایلی Clash Of Clans، باقلوا، Clash Royale، Pou و Quiz of Kings بازی‎های محبوب بوده اند.

اگرچه این ترکیب در طول سالیان در کشور تغییر یافته و برای مثال به استناد برنامک بازار در هفته اول فروردین 1399، 10 بازی پرفروش در این فروشگاه به ترتیب بازی­ های نبرد پادشاهان، منچرز (منچ آنلاین)، Quiz of Kings، اسپارتاکوس (آنلاین)، گلمراد، امپراطوری پادشاهان، کلش آو زامبی 2، نبرد قهرمانان، Clash of Zombies )کلش آف زامبی) و نبرد شاهزادگان بوده ­اند.

78% بازیکنان ترکیه به صورت یک نفره بازی می کنند.

ژانر محبوب این دسته از بازیکنان، ژانر معمایی است، به نحوی که 40% آن ها این ژانر را ترجیح می دهند.

ژانرهای بازی با کلمات، اکشن-ماجراجویی و استراتژی ژانرهای محبوب بعدی میان این دسته از بازیکنان ترکیه هستند.

در مقابل تا پایان سال 1396، 89% از بازیکنان ایرانی بازی ­های آفلاین بازی می­ کردند و 49 درصد از آن ها تجربه بازی­ های آنلاین را نیز داشته­ اند.

در ایران در این مقطع زمانی 5 ژانر معمایی، دونده/ سکوبازی، آرکید، رانندگی و ورزشی به ترتیب پرطرفدارترین ژانرهای بازی های موبایلی بوده­ اند.


کلید واژه ها: فرهنگ و ارشاد اسلامی - ترکیه - ایران - گوشی های هوشمند - فرهنگ و ارشاد - ایران و ترکیه - ارشاد اسلامی - آخرین وضعیت - دیجیتال - تلفن همراه - بازی - فرهنگ - در ایران - همراه - شبکه های اجتماعی - تلفن های همراه - میلیون - رایانه - اسلامی - تلفن - هوشمند - ارشاد - وضعیت - بررسی - جمعیت - آخرین - صنعت - گوشی - ایرانیان - اجتماعی

آخرین اخبار سرویس:
عکس:اگریک فرد با ویلچر یا عصا بخواهد از اینجا عبور کند، چطور می تواند؟!

امکان دسترسی الکترونیکی به کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد

اجرای 23 طرح کلیدی در حوزه دولت الکترونیک

احتمال رونمایی لنوو از یک گوشی گیمینگ

عمر باتری گوشی به چه عواملی بستگی دارد؟

اجرای پایلوت طرح نظارت هوشمند و مکانیزه تخلفات شهری در منطقه 5

چه عواملی بر عمر باتری گوشی موثر است؟

رایتل به خبر انتشار اطلاعات واکنش نشان داد

دانلود Google Duo 89.0.3 – اپلیکیشن تماس تصویری گوگل

34 درصد روستا های خوسف، فاقد ارتباط تلفن همراه

امکان دسترسی الکترونیکی به کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه

جذاب ترین تصاویر پس زمینه (15 خرداد)

امکان دسترسی الکترونیکی به کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه

مرکز ماهر درز اطلاعات اپراتور رایتل را تایید کرد

دانلود IGTV 144.0.0.23.119 – برنامه تلویزیون اینستاگرام

اطلاعات کاربران رایتل لو رفت

لو رفتن اطلاعات 5.5 میلیون مشترک رایتل در ایران

آمارهای جدید و جالب درباره اینستاگرام

عرضه نسخه جدید iOS، iPadOS و watchOS برای رفع مشکل امنیتی محصولات اپل

تلویزیون اینترنتی یا ستاد انتخاباتی؟

طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی دوربین های نواحی مختلف فولاد مبارکه

صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

مرگ سازمان ها با عدم بهره گیری از تکنولوژی های نوین ارتباطات

پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات مشترکان

پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات مشترکان

پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات مشترکان

حکایت افشای اطلاعات هویتی میلیون مشترک رایتل از اخبار رسمی

دانلود Sliced Icon Pack 1.4.7 – آیکون پک اسلایسد مخصوص اندروید

پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات 5.5 میلیون مشترک این اپراتور

برگزاری دوره آنلاین آشنایی با فناوری های توانمندساز

شیب صعودی مشترکان شبکه 5G در کره جنوبی!

سامسونگ 80 درصد از نمایشگرهای اولد آیفون 12 را تامین خواهد کرد

استفاده از سامانه شاد برای مشترکین مبین نت رایگان شد

پایان کار خدمات ارزش افزوده در اپراتورها

یک خبر بد برای دارندگان سیم کارت های رایتل

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد/ اطلاعات لو رفته متعلق به 4 سال پیش بوده است

شیب صعودی مشترکان شبکه 5G در کره جنوبی!

آمارهای جدید و جالب درباره اینستاگرام

تیک تاک در کدام کشورها بیشتر طرفدار دارد؟

اطلاعات مشترکان اپراتور رایتل لو رفت | مرکز ماهر تایید کرد

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد

15 خردادماه؛ مهلت پایانی اپراتورها برای اجرا مصوبه ی خدمات ارزش افزوده

اطلاعات مشترکان اپراتور رایتل لو رفت | مرکز ماهر تایید کرد

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد

نوبت لو رفتن اطلاعات رایتل شد

اطلاعات 5٫5 میلیون کاربر رایتل لو رفت !

چطور از صفحه نمایش گوشی آیفون فیلم بگیریم؟

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد

حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول قطعی رایتل است/ نشر اطلاعات رایتل توسط منشا انسانی است که در سال 94 و پیش از آن رخ داده است

ارمغان آی تی برای روزهای دورکاری

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد

اطلاعات 5.5میلیون کاربر ایرانی رایتل لو رفت!

اطلاعات 5.5میلیون کاربر ایرانی رایتل لو رفت!

واکنش رایتل به خبر هک اطلاعات شخصی مشترکینش

تایید درز اطلاعات اپراتور رایتل از سوی مرکز ماهر

افشای اطلاعات کاربران رایتل

تایید درز اطلاعات اپراتور رایتل از سوی مرکز ماهر

واکنش رایتل به خبر انتشار اطلاعات 5.5 میلیون مشترک این اپراتور

مرکز ماهر درز اطلاعات اپراتور رایتل را تایید کرد

واکنش رایتل به خبر انتشار اطلاعات 5.5 میلیون مشترک این اپراتور

مرکز ماهر درز اطلاعات اپراتور رایتل را تایید کرد

پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات 5.5 میلیون مشترک این اپراتور

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تایید کرد

مرکز ماهر درز اطلاعات اپراتور رایتل را تایید کرد

مرکز ماهر درز اطلاعات اپراتور رایتل را تایید کرد

نوبت لو رفتن اطلاعات رایتل شد

واکنش رایتل به ادعای انتشار اطلاعات چند میلیون از مشترکانش

جوابیه رایتل به مسئله افشای اطلاعات 5.5 میلیون کاربر

پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات 5.5 میلیون کاربر

بومی سازی نرم افزار طراحی مهندسی صنایع

آموزش محدود کردن فعالیت های یک حساب کاربری در اینستاگرام

نحوه کشیدن و رها کردن آیتم بین برنامه های مختلف در آیپد

دانلود Google Play Store 20.4.13 برنامه فروشگاه گوگل

مصوبه وزارت ارتباطات برای پایان دادن به خدمات ارزش افزوده

اطلاعات 5.5میلیون کاربر رایتل لو رفت!

اطلاعات 5.5میلیون کاربر رایتل لو رفت!

اطلاعات 5.5 میلیون کاربر رایتل لو رفت!

اتمام مهلت اپراتورها برای اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده

پایان مهلت اپراتورها برای اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده

پایان کار خدمات ارزش افزوده در اپراتورها

نفس های آخر وس های کلاهبردار

بررسی گوشی m31 یک گوشی میان رده با قابلیت های جذاب

اجرایی شدن مصوبه مربوط به «پایان وس» از 15 خرداد

اطلاعات 5.5 میلیون کاربر رایتل فاش شد

پیام تبریک پیمان معادی به مناسبت تولد 83 سالگی بازیگر معروف آمریکایی؛ تصویر دیده نشده از سیامک انصاری 25 سال پیش در چزابه

مهلت اپراتورها برای اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده به پایان رسید

اجرایی شدن مصوبه مربوط به «پایان وس» از 15 خرداد

نوبت لو رفتن اطلاعات رایتل شد

اطلاعات مشترکین رایتل هک شد

معاشرت در روزهای کرونا

نحوه تغییر نام کاربری و نام نمایشی در اپلیکیشن اینستاگرام

اطلاعات کاربران رایتل لو رفت

نوبت لو رفتن اطلاعات رایتل شد

نوبت لو رفتن اطلاعات رایتل شد

سرعت اینترنت همراه گوشی اندروید رابا چند روش ساده افزایش دهید

پایش درختان شهر مشهد با فناوری های نوین الکترونیکی

شکایت کاربران از گوگل برای دریافت 5 میلیارد دلار غرامت

مهلت اپراتورها برای اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده به پایان رسید

نفس های آخر وس های کلاهبردار

بازی خوره های ایران رتبه سوم در خاورمیانه!

بازی خوره های ایران رتبه سوم در خاورمیانه!