مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 09:352020-03-29پزشكي

کمک 4 میلیارد ریالی خیران برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان


دکتر محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیران سلامت اقلامی مانند مایکروفر، پک های بهداشتی، فلاسک، پمپ های گندزدا، دستگاه پالس اکسی متر، ماسک، البسه محافظتی بیمارستانی و آب معدنی تهیه و در اختیار دانشگاه برای مقابله با کرونا قرار داده اند.

وی با قدردانی از تلاش داوطلبان سلامت گفت: هفت هزار و 60 داوطلب سلامت محلات در قالب داوطلبان متخصص و روحانیون به آموزش مردم در خصوص خودمراقبتی در مقابل این بیماری، علائم و مسائل مرتبط پرداختند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این داوطلبان به صورت خانه به خانه موفق به آموزش 111 هزار و 579 نفر و شناسایی و معرفی 518 فرد مشکوک به بیماری به مراکز درمانی شدند.

هاشمی شهری با قدردانی از خیران سلامت گفت: از دیگر فعالیتهای این داوطلبان حضور فعالانه در کنار مراقبان سلامت برای غربالگری بیماری کرونا است به صورتی که برخی از آنان تحت عنوان داوطلب متخصص در ادارات با تشویق پرسنل برای ثبت در سامانه خوداظهاری در امر آموزش و اطلاع رسانی تلاش می کنند.

وی از غربالگری 95 درصد جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در طرح غربالگری خبر داد و افزود: یک میلیون و 231 هزار و 675 نفر از جمعیت زیرپوشش دانشگاه یعنی 95 درصد جمعیت این محدوده در طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک 4 میلیارد ریالی خیران برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان

کمک 4 میلیارد ریالی خیران برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان