مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 10:302020-03-28اقتصادي

بیش از 3 متر از آب های سطحی سیستان و بلوچستان در سال گذشته تبخیر شد


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته به طور متوسط 3300 میلی متر از آب های سطحی استان تبخیر شده است که بیشترین میزان تبخیر با بیش از 4100 میلی متر در زابل روی داده است.

- محسن حیدری روز شنبه در نشست خبری که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت پارامترهای جوی استان پرداخت.

وی در این نشست اظهار داشت: وزش بادهای 120 روزه و تعداد بالای روزهای گرم در طول سال سبب شده تا زابل در 10 سال اخیر دومین شهر با تبخیر بالای کشور شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به وضعیت بارش استان در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در 13 سال اخیر میزان بارش سال زراعی استان به بیش از 151 میلی متر رسید.

حیدری با بیان ایکه این میزان بارش در حالی روی داده است که سال زراعی گذشته برای نخستین بار بعد از 5 سال میزان بارش استان به حد نرمال رسید، گفت: درست دو سال پیش یعنی سال زراعی 97-96 سیستان و بلوچستان دومین سال کم بارش خود در نیم قرن اخیر را تجربه کرده بود.

وی توضیح داد: سال گذشته نیکشهر با مجموع بارش 333 میلی متر پر بارش ترین شهر استان شد.

این میزان بارش در 11 سال اخیر این شهر بی سابقه بوده و دومین سال پر باران این شهر از زمان تأسیس ایستگاه هواشناسی(19 سال ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 3 متر از آب های سطحی سیستان و بلوچستان در سال گذشته تبخیر شد

بیش از 3 متر از آب های سطحی سیستان و بلوچستان در سال گذشته تبخیر شد