مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 08:202020-03-28بين الملل

پاسخ گوترش به ایران: سازمان ملل خواستار کاهش تحریم ها در بحبوبحه شیوع کرونا است


دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به نامه کشورهای جهان از جمله ایران برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا، بر لزوم کاهش یا تعلیق تحریم ها به منظور جلوگیری از فروپاشی نظام پزشکی کشورها در مبارزه با کرونا تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز گذشته (جمعه 8 فروردین ماه) در پاسخ به نامه 25 مارس (6 فروردین ماه) سفرای هشت کشور جهان برای لغو تحریم های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، خواستار ارزیابی مجدد تحریم ها علیه کشورهایی شد که به شدت با ویروس کرونا درگیر هستند تا از این طریق از فروپاشی نظام پزشکی کشورها جلوگیری شود.

کشورهای روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران با ارسال نامه ای مشترک به دبیرکل سازمان ملل، خواستار رفع تحریم های یکجانبه آمریکا که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده است،  شدند.

گوترش در پاسخ به نامه این کشور ها ضمن اعلام همبستگی با کشورهای جهان در مقابله با ویروس ناشناخته کووید-19 گفت: تمایل دارم با دولت ها و مردم سراسر جهان در مواجهه با این بیماری مخرب همه گیر ابراز همبستگی کنم.

من به طور خاص از چالش های بسیار زیادی که بسیاری از کشورهای در تأمین مقادیر کافی دارو و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران و مقابله با شیوع کووید-19 روبرو هستند، نگران هستم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ گوترش به ایران: سازمان ملل خواستار کاهش تحریم ها در بحبوبحه شیوع کرونا است

پاسخ گوترش به ایران: سازمان ملل خواستار کاهش تحریم ها در بحبوبحه شیوع کرونا است