مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 فروردین 1399 ساعت 08:152020-03-27پزشكي

کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد


دکتر سهیلا خسروی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پنج روز اول سالجاری میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان 817 نفر بوده که از این تعداد 655 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و 340 واحد خون و فرآورده های خونی در استان توزیع شده که 95درصد پاسخگوی درخواست بیمارستان ها بوده ایم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مصرف بالای خون و فرآورده های خونی در استان تاکنون 488 واحد از سایر استان های کشور دریافت کرده ایم که با توجه به کاهش مراجعه کنندگان بدلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیلی ادارات و دانشگاه ها احتمال اینکه در هفته های آینده با مشکل جدی مواجه باشیم وجود دارد.

وی بیان کرد: قابل ذکر است پایگاه های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد

کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد