مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 06:552020-03-26اقتصادي

نرخ نفت در بودجه غیرواقعی است؛ دولت متمم دهد


احمد علیرضابیگی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بر خلاف پیش بینی های بودجه نویس ها که قیمت نفت را بر مبنای بشکه ای 50 دلار بسته بودند، این عدد به زیر 20 دلار رسیده و کشور شدیدا به ارز نیاز دارد و اوج گیری و جهش تولید می تواند در این جهت گره گشا باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی موضوع استقراض و فروش اوراق قرضه محل تأمل است؛ منابع درآمدی که در بودجه تعیین شده بود غیرواقعی هستند و کسری آنها منجر به تحمیل تورم خواهد شد؛ با این اوصاف بودجه 99 حتما باید مورد بازنگری قرار گیرد و دولت متمم بودجه را ارائه دهد.

تحمیل گرانی و تورم 50 درصدی به مردم بیگی با بیان اینکه دولت فعلی قابلیت جراحی بزرگ اقتصادی را ندارد، تشریح کرد: قطعا با کسری بودجه مواجه خواهیم شد و این کسری را به ناچار باید از طریق استقراض بانک مرکزی تأمین کنیم که نتیجه آن تورم بالای 50 درصدی و تحمیل گرانی به مردم خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: چاره ای نداریم جز اینکه به سمت خروج دولت از اقتصاد و مردمی کردن آن برویم.

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود ابراز داشت: کشورهای پیرامون ما بازارهای بزرگی هستند ولی متاسفانه حتی نتوانسته ایم ارتباطات سیاسی خود را با این کشورها تسهیل کنیم؛ ما باید در این بازارها منفعت نشان دهیم و این بازا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ نفت در بودجه غیرواقعی است؛ دولت متمم دهد

نرخ نفت در بودجه غیرواقعی است؛ دولت متمم دهد