مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 فروردین 1399 ساعت 10:052020-03-24پزشكي

راه اندازی «سامانه 123 کرونا» برای پایش بیماران در منزل


«سامانه 123 کرونا» در پاسخ به نیاز مراقبت از راه دور و پایش بیماران دارای علایم خفیف در منزل توسط پزشکان و مراقبان سلامت، راه اندازی شد.

- ، این سامانه توسط اتاق فکر کارشناسی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به نیاز مراقبت از راه دور، خودمراقبتی و پایش بیماران دارای علایم خفیف و موارد مشکوک یا بدون علامت کرونا در منزل توسط پزشکان و مراقبان سلامت، راه اندازی شد.

دکتر سالار ارزیده از طراحان اصلی سامانه 123 کرونا ، با اشاره به خدمات و پتانسیل های این سامانه، افزود: بر اساس آمارهای جهانی بیش از 80 درصد مبتلایان عفونت ویروسی کرونا نیاز به بستری در بیمارستانها ندارند و تنها با پایش، خودمراقبتی، رعایت اصول بهداشتی، خودقرنطینگی و درمان علامتی تحت نظر پزشک بهبود می یابند.

وی ادامه داد: در این راستا، چک لیست ها و فرم های طراحی شده در این سامانه کمک می کند تا شرایط برای طی دوره قرنطینه و خودمراقبتی بیماران و افراد مشکوک در منازل به بهترین و ایمن ترین روش، مهیا شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این روزها که تعداد مبتلایان و افراد در معرض خطر کرونا در کشور رو به افزایش است، این سامانه می تواند در کاهش بار بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستانها و مراکز درمانی نقش تاثیرگذاری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی «سامانه 123 کرونا» برای پایش بیماران در منزل

راه اندازی «سامانه 123 کرونا» برای پایش بیماران در منزل