مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 12:102020-03-19اقتصادي

2500 میلیارد تومان منابع صادرکنندگان را آزاد کنید


رییس اتاق بازرگانی ایران در نامه ای به رییس جمهوری از او خواسته با موافقت دولت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگانی که در سال 1398 رفع تعهد ارزی کرده اند در دستور کار قرار بگیرد.

- رییس اتاق بازرگانی ایران در نامه ای به رییس جمهوری از او خواسته با موافقت دولت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگانی که در سال 1398 رفع تعهد ارزی کرده اند در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس قانون بودجه سال 1398، صادرکنندگان برای آزادسازی منابع مالی شان که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته، باید تعهدات ارزی خود را به شکل کامل اجرایی کنند.

این تعهدات ارزی از ماه های ابتدایی سال 1397 و تحت تاثیر بازگشت تحریم های ترامپ و افزایش قیمت ارز رخ داده است.

بر اساس دستور العمل بانک مرکزی، صادرکنندگان باید 50 درصد از ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما وارد کنند، 30 درصد از آن به واردات در ازای صادرات اختصاص یابد و 20 درصد دیگر را با دیگر روش ها به ایران بیاورند.

هر چند در ماه های ابتدایی اجرای این طرح، اختلاف نظرهایی میان اعضای اتاق بازرگانی و بانک مرکزی وجود داشت اما در دستورالعمل نهایی بخشی از نظرات بخش خصوصی نیز لحاظ شد و به این ترتیب از نیمه دوم سال گذشته سرعت بازگشت ارز و ورود آن به سامانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 میلیارد تومان منابع صادرکنندگان را آزاد کنید

2500 میلیارد تومان منابع صادرکنندگان را آزاد کنید